
Nie produkuj ubrań ze względu na lajki, puste słowa, obietnice bez pokrycia. Bo w świecie mediów społecznościowych polubienia przychodzą nam łatwo. Ale to Ty inwestujesz swoje pieniądze !
Wiele osób inwestuje większe lub mniejsze środki finansowe w tworzenie własnej marki odzieżowej podejmując decyzję na podstawie polubień zdjęć ubrań w mediach społecznościowych.
Miałam klientów, którzy korzystali na przykład z Facebook-a do sprawdzenia czy kolekcja ich ubrań będzie się sprzedawać. Wszelkie komentarze, polubienia miały utwierdzić ich w przekonaniu, że jest popyt na ich ubrania i klienci będą to kupować.
Niestety po uszyciu nawet krótkich serii ubrań i wystawieniu ich do sprzedaży, nie było kupujących.
Bo w Internecie lekko można coś polubić, być zainteresowanym, bez konsekwencji konieczności kupienia czegoś. Nie testuj swoich projektów ubrań, wśród znajomych bo odpowiedzi będą mało miarodajne. Znajomi lubią Cię, więc na pewno polubią Twoje projekty. Ale czy oni będą Twoimi klientami?
Inny przykład nietrafionego założenia przy tworzeniu nowej marki ubrań obietnice słowne współpracy:
Jedna z klientek chciała mieć markę ubrań dla kobiet tęższych. w większych rozmiarach. Zanim przyszła do mnie w celu opracowania prototypów odwiedziła butiki z ubraniami dla kobiet plus size. Właściciele tych sklepów byli zainteresowani nowymi ubraniami dla swoich klientek. Potwierdzano, że chętnie przyjmą nowe kolekcje ubrań do sprzedaży.
Niestety, jak ubrania były już gotowe to już chętnych do zakupu ubrań do butików nie było. A poprzednie rozmowy…cóż to nie były negocjacje z określonymi cenami potwierdzone na piśmie. To tylko jeden z wielu przypadków, z którymi spotkałam się w swojej pracy zawodowej. A raczej anty przykładów.
Dlatego przy tworzeniu nowej marki odzieżowej, czy to marki dodatków warto opierać się na bardziej precyzyjnych danych niż tylko lajki z FB lub słowo zainteresowania rzucone ot tak.
Tworzenie nowej marki ubrań posługując się polubieniami w mediach społecznościowych, to droga do starty pieniędzy.
Inaczej jest gdy masz zgromadzoną społeczność wokół tego co robisz. Robisz wśród nich ankiety jakiego rodzaju ubrania preferują. Jeśli masz dobry kontakt ze swoimi odbiorcami, efekty ankiet mogą być dobrą podstawą by „wypuszczać” próbne ubrania do sprzedaży. I polecałabym nie zamawiać dużych ilości, tylko dlatego bo będzie tańsza produkcja. Niech pierwsze uszyte ubrania będą dla Ciebie testem. By nie inwestować pieniędzy w duże ilości ubrań, których potem nikt nie zechce kupić.
Jeśli marzysz o swojej własnej marce ubrań a nie wiesz od czego zacząć, chętnie pomogę zacząć realizować ten proces.
pozdrawiam
Agnieszka
