Największy błąd młodych marek i projektantów ubrań

by Agnieszka

Tworzenie, projektowanie ubrań i tworzenie nowej marki odzieżowej jest kreatywnym procesem. Jednak w tym procesie twórczym wiele osób popełnia ten sam błąd. A potem ma on wpływ na realną sprzedaż i rozwój marki ubrań.

 

Projektowanie marki ubrań

Największym błędem młodych projektantów (i nie tylko tych młodych) i nowych marek odzieżowych jest tworzenie, projektowanie ubrań według własnych upodobań. Problemem jest to, że twórcy nie myślą o kliencie i jego potrzebach ale tworzą to, w czym zazwyczaj sami lubią chodzić. Ale nie wszyscy są tacy, jak my.  Jeśli masz jakąś społeczność, sprawdź czy Twoje pomysły też im pasują.

Niektórzy określają obecnych projektantów ubrań, że są „chorzy na oryginalność”. Chcąc wyróżnić się tworzą  różne „dziwadła” a nie ubrania, które można założyć do pracy, do szkoły itd.  Ubrania to nie jest dzieło sztuki, które będzie podziwiać się w muzeum. Ubranie musi sprawdzić się w noszeniu i nie ograniczać swobodnych ruchów człowieka.

Błędem jest tworzenie marki odzieżowej i serii ubrań, bez zastanowienia się, jak klienci docelowi będą nosić to ubranie,. Jak dana odzież będzie zachowywała się po praniu. Czy da się wyprasować w warunkach domowych , na przykład miliony falbanek, bufiaste rękawy i inne cuda, która są doszyte do ubrania.

To oczywiste, że na wieszaku w sklepie lub na sesji zdjęciowej wszystkie ubrania prezentują się rewelacyjnie. To prawda, że kupujemy oczami. Ale z mojego doświadczenia wiem, że wiele osób zwraca ubranie kupione w sklepie internetowym, jak zobaczy, że nie podoła prasowaniu różnych udziwnień samodzielnie.

Dlatego, jeśli projektujesz ubrania, planujesz swoją markę ubrań do sprzedaży, POMYŚL O KLIENCIE. Nie popełniaj błędu innych młodych marek, którym później te super udziwnione ubrania nie sprzedają się. Nie dotyczy to tylko fasonu ubrania, ale i doboru materiału i dodatków. Czasami niewielkie fikuśne dodatki mogą zniszczyć całe ubranie.

Dodatkowo, jak wspominałam w tekście Jak odszyć idealne sample, pierwowzory, prototypy ubrańhttps://markaodziezowa.pl/jak-odszyc-idealne-sample-pierwowzory-prototypy-ubran/ ważne jest testowanie ubrań, odszytych pierwowzorów. O czym napiszę w oddzielnym artykule. 

 

Warto spojrzeć na własną kolekcję ubrań oczami klienta. I myślenie o kliencie, a nie o Twoim guście, przyzwyczajeniach powinno być priorytetem, jeśli chcesz stworzyć markę ubrań, która będzie się dobrze sprzedawać.

Bo finalnie, po stworzeniu misji, pięknych zdjęciach i opakowaniach, to właśnie wskaźniki sprzedażowe będą odzwierciedlały sukces Twojej MARKI Odzieżowej :).

Jeśli potrzebujesz doradztwa w zakresie tworzenia marki, konsultacji krawiecko-odzieżowych zapraszam do kontaktu: agnieszka@markaodziezowa.pl

Pozdrawiam

Agnieszka

You may also like

Leave a Comment

Marka Odzieżowa
Przegląd prywatności

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.