Nie będę radzić jak prowadzić kampanię marketingową, ale podejdę do tematu od tego na czym się znam. Jest to doradztwo krawiecko- odzieżowe. To również jest bardzo ważne przy tworzeniu własnej marki ubraniowej/ odzieżowej. Wypunktuję na co zwrócić uwagę planując swoją firmę odzieżową.

Wiele osób na początku planowania własnej marki zastanawia się na wizualizacją logo, estetyką i rodzajem opakowania. Ale to co najważniejsze z mojego punktu widzenia, to produkt sam w sobie, czyli UBRANIE. Oczywiście bez pozostałych rzeczy czy reklamy/ informacji o istnieniu takiej właśnie marki ubraniowej w mediach społecznościowych nie można zapominać.
O czym pomyśleć planując własną markę ubrań:
-
Grupa docelowa, bo nie ma czegoś takiego jak wszystko dla wszystkich. Często to powtarzam
-
Rodzaj ubrania oraz styl luźny sportowy, klasyka, odzież okazjonalna itp. Szczegóły
-
Rodzaj materiału
-
Dostawca materiału/ miejsce zakupu
-
Czy materiał będzie w stałej sprzedaży
-
Wybór dodatków i jak wyżej stałość sprzedaży
-
Krawcowa/ krawiec do pierwszego odszycia
-
Logo, metki, wszywki
-
Ilość ubrań/ modeli do pierwszego odszycia seryjnego,
-
Szwalnia/ zakład krawiecki do odszycia seryjnego ubrań
-
Zdjęcia produktowe
-
Opakowanie
-
Dystrybucja i sprzedaż
-
Czym chcesz się wyróżnić
-
Komunikacja z klientem
Wypunktowałam tylko niektóre istotne elementy o których warto pomyśleć planując tworzenie własnej marki odzieżowej/ projektowanie ubrań. Ale nie zostawię Cię tylko z hasłami. Będę rozwijać poszczególne punkty w kolejnych wpisach. Jeśli któryś z powyższych zagadnień Cię interesuje daj mi znać w komentarzu.
Z doświadczeniu w doradztwie krawiecko- odzieżowym wiem, że na początku tworzenia własnej marki ubrań wszystko jest zazwyczaj nowe, nie zna się fachowego nazewnictwa, nie wiadomo jaki wybrać materiał i jak ruszyć ten temat. Dlatego przy tym pomagam 😊, byś nie czuł się, jak dziecko we mgle, prowadzę i podpowiadam.
Nie musisz się przerażać ilością zagadnień. Nie wszystko na początku. Tworzenie własnej marki ubraniowej/ firmy odzieżowej to proces. Ale te pytania pomogą Ci wykreować jak chcesz by wyglądała Twoja MARKA/ firma, w jakiej skali planujesz działać i produkować ubrania.
Temat tworzenia własnej marki ubrań/ firmy produkującej odzież jest obszerny. Na pewno podzielę go na oddzielne zagadnienia by omówić je bardziej szczegółowo w każdym artykule.
Skala realizacji przedsięwzięcia zależy od posiadanego budżetu i wizji. Nie każdy chce mieć ogromną firmę i zatrudniać wiele osób. Dobrze i prężnie mogą działać małe rodzinne/ koleżeńskie firmy, które będą specjalizować się w konkretnym rodzaju ubrań. Nie rób nic na siłę. Pomyśl czy chcesz być tylko szefem zlecać zadania innym czy na mniejszą skalę brać czynny udział w powstawaniu każdego ubrania.
Zacznę od tego dla kogo chcesz tworzyć/ projektować, szyć i sprzedawać ubrania. Czyli jaka jest Twoja grupa docelowa. Oczywiście może chcesz mieć bogaty asortyment dla każdego. Ale nie jest to dobre na początku budowania marki i firmy.
Nie ma czegoś takiego jak wszystko dla wszystkich. Często to powtarzam ucząc innych szyć na przykładach gotowych ubrań. Tak samo jest z tworzeniem firmy odzieżowej, projektowaniem kolekcji ubrań. Warto mieć wyobrażenie swojego klienta docelowego, jego sposobu życia i w jaki sposób i w jakich sytuacjach będzie nosić Twoje ubranie. Łapanie kilka srok za ogon na samym początku może się zemścić. A chodzi mi o tworzenie od bluzy dresowej po małą czarną i może jeszcze do kompletu becik dla dziecka lub kurteczka dla pieska. Rozumiem, że niektórzy pragną ściągnąć do swojej firmy/ sklepu / marki wszystkich. Ale nie tędy droga. Różne rodzaje ubrań, z różnorodnych materiałów wymagają innego przygotowania. Sam zobaczysz jak zaczniesz szukać materiału na ubranie, jaki jest wybór.
Dlatego warto skupić się na określonym rodzaju odzieży tworząc własną markę. Czy to będzie odzież sportowa, casual, czy też chcesz produkować tylko spódnice.
To co mogę Ci poradzić, to z wielu projektów wybierz kilka i je dopracuj. Jak już wcześniej pisałam o prototypach ubrań: Jak odszyć idealne sample, pierwowzory, prototypy ubrań. Dopracowanie kilku dobrych projektów jest o wiele lepsze niż masa byle jakich ubrań, które nie będą się sprzedawać.
Pozdrawiam
Agnieszka
PS. Jesli potrzebujesz wsparcia krawiecko- odzieżowego, zapraszam do kontaktu: KONTAKT
